Piksel Aydınlatma Nedir?



"Per piksel aydınlatma", üç boyutlu (3D) bir sahnenin, nesnelerin rengini bir köşe-piksel tabanlı yerine piksel-piksel bazında belirleyeceğini belirtmek için bilgisayar grafiğinde kullanılan bir terimdir . Her piksel için aydınlatma yerine piksel ışığının düşük faizli araç kredisikullanılması genellikle, özellikle yumru haritalama kullanıldığında daha gerçekçi ve daha net, daha belirgin bir görünüme sahip bitmiş bir görüntü veya çerçeve oluşturur. Genel olarak, piksel başına ışıklandırma, bir sahnedeki ışığın sahnenin belirli bir alanına nasıl çarptığını ve ortaya çıkan yüzeyin ne renkte olması gerektiğini hesaplamak için çeşitli şekillerde kullanabilen piksel gölgelendiricilerinin kullanımıyla gerçekleştirilir. Dinamik animasyon gibi renderleme hızının önemli olduğu 3B uygulamalardapiksel başına gölgelendirme pratik olmayabilir çünkü bir sahnede birden fazla geçişi gerektirebilir veya çok uzun sürebilir ve kabul edilebilir bir çerçeve oluşturmak imkansız hale gelebilir.
3B sahneye ışığın uygulanmasının daha yaygın biçimlerinden biri, köşe-başı aydınlatması olarak bilinen bir yöntemi kullanmaktır. Bu teknik, bir nesnenin köşe noktalarını (bir nesnenin çizgilerinin buluştuğu noktalar) alır ve bir nesnenin yüzeyinin bu tek konumda nasıl görüneceğini belirler. Bir sahnedeki tüm köşe noktalarının ışıklandırma bilgileri eklendiğinde, renderer nesnenin yüzeyinin görünümünü köşeler arasında tahmin etmek için enterpolasyonu veya diğer algoritmaları kullanacaktır. Bu genellikle, bir nesnenin yüksek yoğunluklu köşelerinde, phong vurgu gibi keskin aydınlatma efektleri elde etmek için kullanılan alanlara neden olurken, yalnızca altı köşeli bir küp gibi bir şekil, yüzeyler boyunca geniş ve parlak bir ışıklandırmaya sahip olacaktır. doku veya aydınlatma pozisyonundan bağımsız olarak.
Aksine, bir program piksel başına aydınlatma uygulayabilir. Bu, rasterleştirilmiş bir sahnede her bir pikselin içinden geçmeyi ve bir tepe noktasına olan faizsiz evlilik kredisiyakınlığından bağımsız olarak her bir piksel için ayrı ayrı renk ve ışıklandırmayı belirlemeyi içerir. Sonuçlar genellikle, özellikle speküler etkilerle keskin, doğru aydınlatmadır. Daha iyi görüntü kalitesi için yapılan değişiklik, daha uzun bir oluşturma süresidir, çünkü her bir piksel bir piksel gölgelendirici tarafından işlenmelidir , ancak bu her zaman 3D modelleme ve grafikler ve belirli bir çerçeveyi korumak zorunda kalmayan program oluşturma ile ilgili değildir.
Piksel ışığının düzgün bir şekilde uygulandığında gösterdiği dramatik etkiler, aslında karmaşık çarpma haritalama uygulanmış bir nesnenin görüntüsünü artırabilir ve her bir ayrıntı, per-vertex aydınlatma ile kaybolabilir. Prosedürel dokular ayrıca piksel başına bir aydınlatma yaklaşımından yararlanabilir. Ek olarak, gölge hacimleri gibi özel efektler, karmaşık aydınlatma yansımaları, parçacık sistemleri ve hatta bazı durumlarda haleler gibi piksel başına ışığın kullanılmasını gerektirir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Colorado Eyalet Hayvanı Nedir?

Arşiv Dosyası Nedir?

Yayılı Spektrum Nedir?