Piksel Aydınlatma Nedir?
"Per piksel aydınlatma", üç boyutlu (3D) bir
sahnenin, nesnelerin rengini bir köşe-piksel tabanlı yerine piksel-piksel
bazında belirleyeceğini belirtmek için bilgisayar grafiğinde kullanılan bir
terimdir . Her piksel için aydınlatma yerine piksel ışığının düşük faizli araç kredisikullanılması genellikle, özellikle
yumru haritalama kullanıldığında daha gerçekçi ve daha net, daha belirgin bir
görünüme sahip bitmiş bir görüntü veya çerçeve oluşturur. Genel olarak, piksel
başına ışıklandırma, bir sahnedeki ışığın sahnenin belirli bir alanına nasıl
çarptığını ve ortaya çıkan yüzeyin ne renkte olması gerektiğini hesaplamak için
çeşitli şekillerde kullanabilen piksel gölgelendiricilerinin kullanımıyla
gerçekleştirilir. Dinamik animasyon gibi renderleme hızının önemli olduğu 3B
uygulamalardapiksel başına gölgelendirme pratik olmayabilir çünkü bir sahnede
birden fazla geçişi gerektirebilir veya çok uzun sürebilir ve kabul edilebilir
bir çerçeve oluşturmak imkansız hale gelebilir.
3B sahneye ışığın uygulanmasının daha yaygın biçimlerinden
biri, köşe-başı aydınlatması olarak bilinen bir yöntemi kullanmaktır. Bu
teknik, bir nesnenin köşe noktalarını (bir nesnenin çizgilerinin buluştuğu
noktalar) alır ve bir nesnenin yüzeyinin bu tek konumda nasıl görüneceğini
belirler. Bir sahnedeki tüm köşe noktalarının ışıklandırma bilgileri
eklendiğinde, renderer nesnenin yüzeyinin görünümünü köşeler arasında tahmin
etmek için enterpolasyonu veya diğer algoritmaları kullanacaktır. Bu
genellikle, bir nesnenin yüksek yoğunluklu köşelerinde, phong vurgu gibi keskin
aydınlatma efektleri elde etmek için kullanılan alanlara neden olurken,
yalnızca altı köşeli bir küp gibi bir şekil, yüzeyler boyunca geniş ve parlak
bir ışıklandırmaya sahip olacaktır. doku veya aydınlatma pozisyonundan bağımsız
olarak.
Aksine, bir program piksel başına aydınlatma uygulayabilir.
Bu, rasterleştirilmiş bir sahnede her bir pikselin içinden geçmeyi ve bir tepe
noktasına olan faizsiz evlilik kredisiyakınlığından bağımsız olarak her bir piksel için ayrı ayrı
renk ve ışıklandırmayı belirlemeyi içerir. Sonuçlar genellikle, özellikle
speküler etkilerle keskin, doğru aydınlatmadır. Daha iyi görüntü kalitesi için
yapılan değişiklik, daha uzun bir oluşturma süresidir, çünkü her bir piksel bir
piksel gölgelendirici tarafından işlenmelidir , ancak bu her zaman 3D modelleme
ve grafikler ve belirli bir çerçeveyi korumak zorunda kalmayan program oluşturma
ile ilgili değildir.
Piksel ışığının düzgün bir şekilde uygulandığında gösterdiği
dramatik etkiler, aslında karmaşık çarpma haritalama uygulanmış bir nesnenin
görüntüsünü artırabilir ve her bir ayrıntı, per-vertex aydınlatma ile
kaybolabilir. Prosedürel dokular ayrıca piksel başına bir aydınlatma
yaklaşımından yararlanabilir. Ek olarak, gölge hacimleri gibi özel efektler,
karmaşık aydınlatma yansımaları, parçacık sistemleri ve hatta bazı durumlarda
haleler gibi piksel başına ışığın kullanılmasını gerektirir.
Yorumlar
Yorum Gönder