penGL® Aydınlatma için En İyi İpuçları Nelerdir?



OpenGL® aydınlatması, üç boyutlu (3D) bilgisayar grafik programlamanın en karmaşık ve en az anlaşılan yönlerinden biridir . İşlenmiş bir sahneye gerekli, gerçekçi son rötuşları eklemek için kullanılabilir, ancak aynı zamanda, etkilere kolayca ulaşılamadığında hesaplama gerektiren ve sonuç olarak kafa karıştırıcı da olabilir. Yüzey normlarını tanımlamak gibi belirli unsurlar kolayca anlaşılabilir, aydınlatma modelinin diğer bölümleri, farklı ışık türlerinin bölünmesi gibi, tam olarak kavranmak için daha fazla çalışma gerektirebilir. OpenGL® düşük faizli araç kredisiaydınlatma ile çalışırken iki endişe genellikle mevcuttur: hız ve kalite. Her ikisinin de kabul edilebilir bir oranının elde edilmesine yardımcı olabilecek bazı ipuçları vardır, ancak kalite ve hız arasındaki değişimlerin sonuçta yapılması gerekecektir.
Özellikle OpenGL® aydınlatmasında yeni olanlar için sık karşılaşılan bir problem, bir sahnedeki her köşe noktasının yüzeyinin normal tanımlanmış olması gerektiğidir. Normalde, renderer yerine tek bir sabit kullanır, bir sahnede her şeyin düz ve gölgesiz görünmesine neden olur. Normalleri tanımlarken bir numara, yüzeye dik olmayan fakat bunun yerine farklı bir yöne bakan değerleri kullanmaktır. Bu, ışığın yüzeyde nasıl işlendiğini değiştirecek ve kolayca gürültülü veya kayalık dokular oluşturmak için kullanılabilir.
OpenGL® aydınlatmasını kullanan bir sahnede iyi ve potansiyel olarak benzersiz efektler elde etmek için, ortamın, özel, yayılan ve yayan ışık kaynaklarının neyi gerektirdiğini tam olarak anlamak gerekir. Sis dolu bir sahne, yüksek, gri bir ortam değeriyle daha gerçekçi görünmek için yapılabilir. Benzer şekilde, ateş ya da açıktaki ışıklar gibi özel efektler yayan malzemeler ve ışık kaynakları ile yapılabilir. Dört temel modelin katmanlanması ve bir araya getirilmesi, bir sahneyi daha gerçekçi kılan şeydir.
OpenGL® aydınlatmanın, her bir işlenmiş çerçeve için büyük miktarda işlemci gücü gerektirdiğini anlamak önemlidir. Bu, bir sahneyi optimize etmenin daha iyi bir kare hızına ulaşmaya yardımcı olabileceği anlamına gelir. İşleme süresini kısaltabilecek bazı şeyler, mümkün olduğunca az ışık kaynağı olarak kullanmak, aydınlatılan yüzeylerin miktarını en aza indirgemek ve son çerçeveleyiciyi birçok kez işleyen algoritmalardan veya uzantılardan kaçınmaktır. Aydınlatmanın bir sahnede hareket ettirilmesi, performans üzerinde bazı zararlı etkilere neden olabilir ve işleme hızı sorunlu hale geldiğinde kaçınılmalıdır.
OpenGL® aydınlatmanın kullanımıyla ilgili son bir ipucu, OpenGL® aydınlatmasının kullanılmaması gerektiğidir. Nesnelerin ve ışıkların bir faizsiz evlilik kredisisahnedeki gerçekliğin gerçekte olabileceği her noktada yerleştirilmesi düşünmek kolay olabilir, ancak bu hızlı bir şekilde pratik olmaz. Bunun yerine, yüzey üzerinde halihazırda çizilmiş olan ışığa sahip iyi yapılmış doku görüntüleri kullanarak yanılsamalar yoluyla birçok aydınlatma hilesi yapılabilir. Aynı şekilde, bir sahnenin geometrisinin düzenlenmesi, bazı problem alanlarını gizleyerek veya içi boş bir bileşik nesnenin içindeki tek bir kaynağın çoklu planlanmış açıklıklarla parlamasına izin vererek bazen birden fazla ışık kaynağına olan ihtiyacı ortadan kaldırabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Colorado Eyalet Hayvanı Nedir?

Arşiv Dosyası Nedir?

Yayılı Spektrum Nedir?