Olay Yönetimi Nedir?
Olay yönetimi, hizmet vermeye yönelik kesintileri veya
tehditleri tespit etme ve bunları mümkün olduğunca çabuk çözme sürecidir. Bilgi
teknolojisi uzmanları, kredi kartı başvurusu World hizmetlerin devam etmesini sağlamak veya
mümkünse hizmetleri geçici olarak askıya almaları gerektiğinde en kısa zamanda
geri yüklemek amacıyla olaylara hızlı bir şekilde yanıt verirler. Bilişim
teknolojisi hizmetleri sunan firmalar, müşterilerin bu gibi hizmetlere
istedikleri zaman erişebilmeleri ve hizmetlerin güvenilirliği ve istikrarı
konusunda güven duymaları nedeniyle, olaylarla hemen ilgilenmelerini sağlamak
için 24 saat çalışan personel ve uyarı hizmetlerine sahiptir.
Bilgi teknolojisi ekipleri, düzenli olarak güncelleme yapan
yazılımları, izinsiz erişimleri önlemek için güvenlik sistemlerini kullanmak,
yükleri kullanıcı sayısı arttıkça değiştirmek ve diğer olası sorunları
tanımlamak için, sistemlerin tehlikelerini önlemek ve sistemden ödün vermeyi
önlemek için bir dizi adım atmaktadır. kontrolden çıkmadan önce ele alındı. Bir
hizmetin kalitesini veya istikrarını bozan bir olay meydana geldiğinde, olay,
gelecekteki olayları önlemek için nedenleri belirlemeye çalışırken, mümkün olduğu
kadar çabuk çözülür.
Olay yönetimine pek çok farklı yaklaşım vardır ve her
şirket, olayları ele almak için kendi politikalarına ve sistemlerine sahip
olabilir. Tipik olarak, insanların problemi ve kapsamını tanımlamaları istenir,
böylece sorunu çözmek için devam edebilirler. Sorun çözülemezse, etkilenen
kullanıcılarla olan iletişim kişilerini bir sorunun varlığına karşı uyarmaya
başlar ve insanları farklı sunuculara taşımak veya alternatiflere insan
sağlamak gibi önlemleri durdurmak hizmet kalitesini mümkün olduğunca yüksek
tutmak için kullanılır.
Olayların bilişim teknolojileri sistemlerine yansıması,
farklı beceriler ve deneyimlere sahip çok sayıda teknisyenin çalışmasını
içerebilir. İşbirliği ekipleri, olayları ele alırken zaman çizelgelerinin
hedefleri ile birlikte, bir olayı ele alırken üstlendikleri farklı roller
hakkındaki direktiflerle birlikte olay yönetim planlarına sahip olabilirler.
Bir olay ele alındıktan sonra, nasıl ele alındığını tartışmak, herhangi bir
sorunu tespit etmek ve gelecekte benzer nitelikteki cepten kredi kartı başvurusu olaylara hazırlanmak için zemin
hazırlamak için bir toplantı yapılabilir.
Olay yönetiminin düzgün yapılmaması, ciddi sonuçlara yol
açabilir. Müşterilerin, özellikle bir güvenlik tehdidi gizli bilgileri
tehlikeye atıyorsa, destek sorunları ve sistem sorunlarıyla ilgili olarak
algıladıkları şirketler ile kalma olasılığı daha düşüktür. Hizmetler mevcut
olmasa da, maliyetler de yükselmeye başlayabilir; Bilgi teknolojisine dayanan
şirketler, sistemleri kapalıyken para kaybedebilirler. Kötü olay yönetimi bir
şirkete önemli miktarda paraya mal olabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder